Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > sport > Bieganie na czczo

Bieganie na czczo

Stosunkowo nowa moda na bieganie o pustym żołądku ma tyleż samo zwolenników, co przeciwników. Ci drudzy zwracają uwagę na duży fizyczny wysiłek, jakim jest uprawianie sportu, co wiąże się również ze wzmożonym zapotrzebowaniem organizmu na substancje odżywcze. Podkreślają zdrowotne konsekwencje takiego stylu aktywności, który kojarzy się bardziej z anorektyczkami, chcącymi za wszelką cenę pozbyć się kilku kilogramów. Czy bieganie na czczo ma jakieś plusy?
Oczywiście, że tak. Naukowcy doszli do wniosku, że poranny sport bez zjedzenia śniadania przyśpiesza proces spalania kalorii w organizmie. Dzieje się to dzięki temu, że nie mogąc pozyskać energii z cukrów, szybciej czerpie on ją z tkanki tłuszczowej. Szacuje się, że różnica w tym procesie pomiędzy bieganiem przed a po posiłku, sięga aż 20%. Osoby walczące o wymarzoną sylwetkę rozumieją, że jest ona bardzo znacząca. Jednakże warto pamiętać, że w ten sposób można podejmować aktywność tylko o niskiej intensywności, na przykład powolny, niezbyt męczący trucht.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.