Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Bieganie > Bieganie zimą

Bieganie zimą

Zazwyczaj swoją przygodę z bieganiem zaczynamy wiosną bądź latem, zdarza się też jesienią. Problem pojawia się wraz z pytaniem czy biegać zimą. Oczywiście można wybrać się na siłownię i trenować na bieżni albo zarzucić wysiłek na sezon zimowy i skumulować odrobinę tłuszczyku, ale można też biegać na zewnątrz. Nie taki wilk straszny jak go malują. Skoro inni biegacze to robią, ty też możesz. Pamiętajmy, że podczas wysiłku nie będzie nam tak zimno jak podczas oczekiwania na autobus spóźniony o całe wieki. Błędem będzie bieganie w przesadnie ciepłym ubraniu, które doprowadzi jedynie do tego, że się zaziębimy. Jak się odpowiednio ubrać? Na początku warto wspomnieć o bieliźnie termo aktywnej, która w sezonie zimowym jest niezbędna. Kolejnym ważnym elementem są rękawiczki i czapka, bo to one uchronią nas od utraty ciepła. Dla mnie odpowiednim dodatkiem jest chusta, ale nie każdy ją lubi. W zależności od indywidualnych upodobań możemy biegać w bluzie bądź kurtce, nawet przeciwdeszczowej. Jeśli chodzi o buty, dla mnie wystarczające są te, w których biegam w lecie. Ewentualnie posiłkuję się grubszą parą skarpet.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.