Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Dieta > Co na kolację?

Co na kolację?

Kiedy zmieniamy swoje nawyki żywieniowe i ze stołu w czasie kolacji znikają tłuste potrawy, słodkie przekąski i chipsy często kompletnie nie mamy pomysłu co zjeść? Coś niewielkiego? Coś o małej kaloryczności? Obojętne, byle nie późno? Otóż kolacja jest równie ważnym elementem codziennego żywienia jak śniadanie czy też obiad. W szczególności po treningu powinna dostarczyć organizmowi wystarczającej ilości składników do odbudowy. Co powinniśmy więc wybrać? Popularny stereotyp żywieniowy proponuje jabłko. Niby wszystko z nim w porządku. Jest zdrowe, posiada dużo witamin, nie jest przetworzone. Ale nie powinniśmy go jeść na kolację, lepiej sprawdzi się w menu śniadaniowym Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. W owocach znajdują się cukry proste, które są źródłem energii. Nie tylko nie pomogą w pracy organizmowi, ale mogą spowodować przybieranie na wadze, bo nie mamy już okazji do wykorzystania energii, zostaje więc zmagazynowana. Dużo lepszym wyborem będzie chudy twaróg czy kurczak, ogółem rzecz ujmując źródło białka z jak najmniejszą zawartością tłuszczu i węglowodanów. Białko do swojego spalenia wykorzysta energię, powoli będzie się rozkładało, a dodatkowo stanowi budulec dla mięśni.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.