Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > porady > Jajka

Jajka

Wokół jajek narosło wiele mitów. Oskarża się je o bycie bardzo cholesterologennymi. Tymczasem są ludzie, którzy od lat spożywają co najmniej jedno jajko dziennie i cieszą się bardzo dobrym zdrowiem. Jak można je przygotować?
# Jajecznica
Definicja pożywnego śniadania zamknięta w jednym daniu. Odpowiednia na posiłek regeneracyjny po intensywnym treningu.
# Jajko na twardo
Nie tylko na Wielkanoc. Dobrze wygotowane jajko musi pozostać we wrzątku przez co najmniej 10 minut.
# Pasta jajeczna
Drobno posiekane gotowane jajka, ze szczypiorkiem i majonezem. Świetne na kanapki.
# Jajko na miękko
Ma wielu zwolenników. Jego amatorzy powinni metodą prób i błędów dojść do idealnego czasu gotowania.
# Jajko w koszulce
Inaczej poszetowe albo po benedyktyńsku. Jajko rozbite na gorącą wodę. Trzeba sporo wprawy by zyskać odpowiednią, kremową konsystencję.
# Francuskie tosty
Rozbełtane jajko z mlekiem i przyprawami (na przykład cynamon) w których moczone są kromki chleba, chałki albo bułki paryskiej. Śniadanie mistrzów!

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.