Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Witaminy > Kwas foliowy

Kwas foliowy

Znany wszystkim kwas foliowy czyli witamina B12 jest niezwykle ważny dla naszego organizmu. Dlaczego suplementacja nim jest tak popularna? Z pewnością ze względu na łatwą możliwość zniszczenia. Ulega rozpadowi pod wpływem gotowania, pieczenia, nieodpowiedniego pH, a nawet promieniowania słonecznego. Kwas foliowy bierze udział w syntezie materiału genetycznego potrzebnego do stałego rozwoju komórek – to wyjaśnia fakt zażywania go przez matki w ciąży. Ponadto zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów układu pokarmowego i szyjki macicy. Działa uspakajająco i poprawia nastrój. Bierze też udział w powstawaniu hormonu szczęścia jakim jest serotonina, przydatny jest także podczas tworzenia nowych czerwonych krwinek. Jak widać kas foliowy jest ważny dla każdego z nas, nie tylko dla przyszłych matek. Osoby u których zwiększa się zapotrzebowanie na niego to palacze, osoby spożywające często alkohol, stosujące antykoncepcję hormonalną, korzystające z usług solarium, dojrzewające dziewczęta, osoby w podeszłym wieku, o ubogiej diecie, a także posiadające dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Bogatym źródłem kwasu foliowego są przede wszystkim świeże warzywa o zielonych liściach takie jak szpinak, brokuły, kapusta, a także soja, buraki i groch.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.