Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Dieta > Nie tylko rzepakowy

Nie tylko rzepakowy

W Polsce nadal znanych jest bardzo mało gatunków olejów. Najpopularniejsze jest smażenie albo na oleju rzepakowym, albo słonecznikowym (chociaż właściwie ten rodzaj nie jest do tego przeznaczony). Warto to zmienić i postawić na inne gatunki.
# Oliwa z oliwek
Z pierwszego tłoczenia, dobrej jakości, sprzedawana w ciemnych szklanych butelkach, nie plastikach, nadaje potrawom doskonały smak. Jest przecież podstawą super zdrowej diety śródziemnomorskiej.
# Olej kokosowy
Doskonały do przygotowywania słodkich wypieków. Nadaje daniom egzotycznego posmaku. Dobrze komponuje się z daniami kuchni tajskiej.
# Olej z orzechów
Można wytłoczyć go w domu. Świetnie sprawdzi się jako dressing do sałatki, nadając im orzeźwiającą nutę.
# Olej ryżowy
Pozyskiwany z nieprzetworzonego brązowego ryżu. Stanowi kropkę nad i w daniach kuchni azjatyckiej.
# Olej z pestek winogron
Do sałatek i dań na zimno.
# Olej sezamowy
Silnie wyczuwalny posmak sezamu. Dobry do dań w stylu arabskim. Ma uniwersalne zastosowanie, także do smażenia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.