Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Przepisy > Owsianka na zimno

Owsianka na zimno

Powszechnie wiadomo, że owsianka z dodatkiem owoców lub orzechów jest smacznym i bogatym w składniki odżywcze śniadaniem, które da nam siłę na początek dnia. Niestety przed wyjściem do pracy czy szkoły nie zawsze mamy czas na to by przyrządzać śniadanie i wychodzimy z domu bez niego, zjadając po drodze coś co nam wpadnie w ręce. Rozwiązaniem problemu jest owsianka na zimno. Wydaje się to nieco dziwne, ale naprawdę jest smaczne. Potrzebny nam będzie słoik, do którego wsypiemy satysfakcjonująca nas porcję płatków owsianych, możemy też dodać otręby. Do suchej mieszanki możemy dodać cynamon lub wanilię wedle uznania. Całość zalewamy mlekiem dolewając go nieco więcej niż wynosi poziom płatków. Osobiście preferuję wersję, do której dodana jest stołowa łyżka jogurtu naturalnego, ale nie każdy go lubi. Mieszankę wstawiamy na noc do lodówki i rano możemy się cieszyć gotowym śniadaniem. Proponuję jej nie słodzić ze względu na to, że dodane tuż przed spożyciem owoce są wystarczająco słodkie i na niedobór słodyczy nie powinniśmy narzekać. Jeśli mimo wszystko uważamy, że owsianka jest niesłodka można dodać do niej bakalie, które zastąpią niezdrowy cukier.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.