Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > zdrowy styl życia > Rybie kwasy omega

Rybie kwasy omega

Kwasy omega mają niezwykle dobroczynny wpływ na cały nasz organizm. Są to tak zwane nienasycone kwasy tłuszczowe, przypisuje się im znaczniki omega – 3, -6 i -9. Największe ilości tych kwasów odnajdziemy w tłustych rybach morskich: łososiu, makreli i pstrągu. Nienasycone kwasy tłuszczowe są niezbędne dla prawidłowego działania naszego organizmu. Przede wszystkim wspomagają pracę serca i układu krwionośnego. Zapobiegają występowaniu złego cholesterolu, a tym samym miażdżycy i choroby wieńcowej. Panie z pewnością zainteresuje fakt, że wpływają ona na ładniejszy wygląd skóry, włosów i paznokci. Składniki zawarte w rybach działają łagodząco na stany zapalne stawów i kręgosłupa, zabezpieczając przed zwyrodnieniami i zapewniając długą sprawność ruchową. Działają także na mózg, poprawiając jego pracę, dzięki temu szybciej myślimy i więcej zapamiętujemy. Mają także funkcję wzmocnienia odporności, dlatego warto jeść dużo ryb w okresach zwiększonej zachorowalności na grypę i przeziębienia.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.