Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Witaminy > Witamina B7

Witamina B7

Witamina B7 czyli biotyna nie jest tak znana jak chociażby B2 czy B12. Nie oznacza to, że pełni mniej ważną rolę w organizmie. Współdziała z insuliną i stabilizuje poziom glukozy we krwi. Pobudza proces przemiany glukozy, co jest niezwykle ważne, w szczególności dla osób chorujących na cukrzyce. Ponadto poprawia stan paznokci, włosów i skóry. To dzięki zawartości atomów siarki. Mówi się też, że zapobiega nadmiernej produkcji łoju przez gruczoły. Zapewnia również prawidłowe funkcjonowanie układu pokarmowego, a także bierze udział w tworzeniu hemoglobiny. Jej niedobór powoduje poważne zaburzenia układu nerwowego, niedokrwistość, bóle mięśni, wzrost poziomu cholesterolu, cierpnięcie kończyn, wypadanie włosów, łupież, powiększenie wątroby, a także zapalenia powłok skórnych. Cennym źródłem witaminy B7 jest żółtko jaj, sery, mleko, ciemny ryż, mąka zbożowa, arbuzy, banany, melony, arbuzy, kalafiory, marchew, groch, a nawet buraki. Biotyna ulega rozkładowi pod wpływem promieniowania ultrafioletowego.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.