Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Witaminy > Witamina C

Witamina C

Witamina C znana jako kwas askorbinowy to najpopularniejsza z witamin. Stosowana na wzmocnienie odporności, a w okresie jesienno – zimowym podawana profilaktycznie dzieciom. Kojarzona przede wszystkim z rolą odgrywaną w układzie odpornościowym, ma też inne zadania. Bierze udział w procesie powstawania tkanki łącznej i kolagenu, a tym samym przyspiesza gojenie się ran, złamań i siniaków. Dzięki wspomaganiu układu odpornościowego przebyte przeziębienia nie są tak dotkliwe. Objawami niedoboru są spadek wagi, ogólne osłabienie i długotrwałe gojenie się ran. Pojawia się on zazwyczaj przy niewystarczającym spożyciu owoców i warzyw. Nadmiar witaminy wydalany jest z organizmu wraz z moczem, toteż nie ma raczej negatywnych skutków. Witaminę C znajdziemy nie tylko w popularnej cytrynie, ale także w czarnych porzeczkach, które wyprzedzają cytrusy w przypadku jej zawartości, jagodach i warzywach kapustnych. Znajdziemy ją więc w większości produktów spożywczych, pamiętajmy, że gotowanie powoduję utratę ważnych dla zdrowia składników.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.