Jesteś tutaj: dietetycznyswiat.pl > Trening > Zbyt mocny trening

Zbyt mocny trening

Jednym z często występujących treningowych błędów jest zbyt duża liczba powtórzeń. W szczególności początkujący uważają, że jak największy wysiłek jest najlepszym rozwiązaniem. Dodanie kilku powtórzeń do serii niekoniecznie jest dobrym pomysłem. Wysiłek powinien nas zmęczyć, ale nie wykończyć. Przesada podczas treningów może grozić kontuzją, przetrenowaniem i zniechęceniem do dalszej pracy. Organizm musi przywyknąć do zmiany naszego trybu życia, przygotować się na zwiększanie obciążenia. Nie możemy biec na siłownię i wybierać ćwiczeń, które ledwo jesteśmy w stanie wykonać i stosować ich na siłę, za wszelką cenę. Wysiłek musi by dostosowany do indywidualnych możliwości trenującego zawodnika. To, że teraz kłopot sprawia nam wykonanie planu treningowego, który dla znajomego jest błahostką nie znaczy, że tak samo będzie po jakimś czasie rozsądnego ćwiczenia. Grunt to zachować zimną krew i podchodzić do swoich celów kierując się zdrowym rozsądkiem. W innym wypadku zamiast sobie pomóc możemy jedynie zaszkodzić.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby komentować.